9 Kasım 2012 Cuma

Çalışmalarımla İlgili Detaylı Bilgiler

Herkese merhaba. Bir süredir post yayınlamadığım için tembellik yaptığımı düşünmeyin sakın:)) Arı gibi çalışıyorum akşamları. En kısa zamanda da yaptıklarımı paylaşacağım..:) Bu yazıyı sevgili Özge Hanımın isteği doğruldusunda yayınlıyorum. Yaptığım seramik çalışmaları ile ilgili bilmek istediği birkaç soru varmış Öncelikle yaptığım şeyleri kendi kendime internetten araştırarak, yine internetteki videolardan yararlanarak öğrendiğimi belirtmek isterim. Gönül isterdiki kursada gideyim ama zamanım olmadığından ancak bu şekilde oluyor. Son iki aydır bilmediğim ne kadar çok şey varmış diyebildim. Fazla uzatmadan konuya geçeyim;

Kullandığım Seramik hamurları

İlk yaptığım çalışmalarda seramik hamurunu internetten aldığım bir tarifle kendim yapmıştım. Tarifi azaltıp çoğaltabilirsiniz. Bu kadarlık malzemeden orta boy patates kadar birşey çıkıyor. Çok sert bir hamur elde etmeniz lazım içine su kaçırmamanız gerekiyor
Malzemeler bunlar;
. 1 su bardağı un, 
. 1 su bardağı tutkal
. 1 tatlı kaşığı sıvı yağ
 Hepsini bir güzel karıştırıp yoğurup hamura istediğimiz şekli veriyoruz. Bu hamur yaklaşık 24 saatte hava ile kuruyor. Ve gerçekten çok sağlam oluyor. Tarifin aslı ise burada
Sanırım üşengeçliğimden olsa gerek hamur yoğurmak beni yorduğu için hazır hamurları denemek istedim.:) Her seferinde farklı fiyatta değişik hamurlar aldırm. Marka olarakilk hamur DAS , Artdeco, iki seferdirde Darwi markasını kullanıyorum. Seramik hamuru olarak geçiyorlar. Hepsinde beyaz olanları tercih ettim boyaması kolay olsun diye.  (Arada markasız hamurlarda alıp kullandığım oldu). Bu hamurların fiyatları genelde birbirine yakın 500 gr hamuru 6tl 7tl ye bulabilrisiniz. Ben genelde 1000 gr olanlardan alıyorum. Az gibi düşünmeyin yapacağınız şeyler büyük şeyler değillerse çok sayıda obje çıkıyor. Ben bu hamurlardan çiçek, yaprak, kolye ucu, panolar, mağnetler, biblolar, aklınıza gelebilecek çoğu şeyi yapabiliyorum. Hepsinin kuruma süresi 24 saattir. Hava şartlarına göre daha çabuk veya geç kururduğuda oluyo oda sıcaklığında 24 saat. Fırınlanmıyor.

Kullandığım Boyalar ve Fırçalar

Boyamasını ise akrilik boyalarla yapıyorum. Boyada yine biraç deneme sonucu marka olarak Cadence ye karar verdim. Çok güzel kapatıyor ve renkler daha canlı fiyatları ise 120ml için 4 tl. Her tür yüzey boyayabiliyorum. Cam seramik, ahşap, metal kullanım alanı geniş. Her Bauhaus'a gittiğimde muhakkak bir kaç renk alıyorum hepsini birden almak istemiyorum ne lazımsa şimdilik onu alıyorum. Renk karıştırma işleminide yaptım fakat her karıştırmamda aynı rengi elde edemediğim için tek kullanımlıkbir renk aramıyorsam ara renkleride alıyorum. Fırça olarak yine cadence markası alıyorum hem uygun hem kaliteli .



Kalıplar

Yaptığım objelere şekilleri genelde kalıp kullanmadan elle çizerek veriyorum. Örneğin yapraları hamuru açıp üstüne kürdan gibi ince birşey ile  çizdikten sonra kretuar(falçata) ile kesip düzeltip kurumaya alıyorum. Normalde çizim yapabiliyorum ama çizdiğim şeylerin çoğu birbirinin aynı oluyor. Bu yüzden son birkaç çalışmamı kalıp kullanarak yapıyorum. Hem çok pratik hem çok daha az hamur kullanmamı sağlıyor hemde farklı bir görüntü ve gerçeklik kazandırıyor. Gülleriçin kalıp kullanmıyorum çünkü yok:)) olsa belki onuda kalıp ile yapabilirim. Fakat kalıpların fiyatları biraz pahalı o yüzden çok kullandıklarım için aldım. Marketlerde bulabileceğiniz pasta kurabiye kalıplarındanda değişik modelde olanlardan alıyorum onlar çok uygun oluyor.


Seramik modelleme malzemeleri

Yaptığım objelerin üstüne kenarına köşesine herhangi bir desen doku çizik vs.oluşturmak istersem kullandığım malzemeler bunlar hepssinin toplam maliyeti 15 tl. Gerçekten çok lazım oluyor. Çaykaşığı denedim kürdan denedim iğne denedim ama bunlar bu iş için yapılmış olukları için istenilen etiyi daha güzel verebiliyorum. Birde tabiki parmaklarımı kullanıyorum  :)))


Tedarik

Bütün bu malzemelerimi sadece iki yerden alıyorum. Hem bilindik hem güvenilir birincisi üşenmezde gidersem Bauhaus diğeride bu site de  aradığınız herşey var üstelik bugün sipariş verdiğinizde kargoya yetişirse ertesi gün malzemeler sizde. Yinede ben görerek alırım diyorsanız mısır çarşısının üst tarafındada hobi malzemeleri satan yerler var..Yine binbirçeşit mağazalarında kafama uyan uygun  birşeyler olursa almıyor değilim.  Unuttuğum birşeyler var mı bilmiyorum ama onlarıda bir sonraki postumda yayınlarım. Şimdilik hoşçakalın..

4 yorum:

  1. hep yapmak ıstedıgım ama hıc cesaret edemedıgım bır calışma ..ama bu yazı daha cok cesaretlendırdı benı:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpil Hanımcım dışarıdan zor gibi görünüyor ama aslında çok keyifli insan kendini kaybediyor. Sürekli yeni şeyler yapmak istiyorsunuz. Çevrenizde beğenenler oluyor o insanı dahada istekli hale getiriyor.Olay sadece yapmak istemekle alakalı gerisi geliyor. Bende yeni yeni keşfediyorum bazışeyleri öğrenmeyi seviyorum. Bence başlayacasanız evde hamuru yaparak başlayın eliniz alışsın derim. Kalıplar modelaj malzemeleri bunlar olmadanda yapılabiliyor birçok şey hamur merdane ve bıçak yeterli başlangıç için ben hepsini zamanla aldım :) kolay gelsin:))

      Sil
  2. çok güzel anlatmışsın, çok yararlı bilgiler . kursa gitmeden bu kadar yetenekli olman taktire şayan, bir de kursa gitsen neler yaparsın Allah bilir :) yeteneğine ve azmine sağlık Sevgili Ayşegül :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah bunlar herkesin yapabileceği şeyler, Yardımcı olduysa ne mutlu bana teşekkürler:)

      Sil