28 Ekim 2012 Pazar

Dekoratif Aksesuarlar

Herkese merhaba...:)
Bir haftadır bitirmeye çalıştığım dekoratif aksesuarlarımı sizinle paylaşmak istedim. Yapım aşamalarını çok fazla fotoğraflayamasamda ugludağım teknikleri anlatınca yapımı hiçta zor olmayan şık takımlar hazırlanabilir. Gerekli olan malzemeler ise;

. cam obje
. akrilik boya
. kağıt doku yapmak için herhangi bir kağıt
. tutkal( normal tutkalda olabilir ben dekopaj tutkalı kullandım)
. seramik güller, yapraklar (hazırda satılanlar var ben kendşm yaptım daha ucuz oluyor)
. parmak yaldız( renk antik altın) herhangi bir yaldızlı boyada kullanılabilirsinz ama bu daha kullanışlı bence
. mat vernik

Öncelikle tabaklara ve vazoya kağıt doku tekniği uyguladım resimdende anlaşılabildiği gibi kağıdı ilk önce elimle iyice buruşturdum sonra açtım tabağı iyice tutkalladıktan sonra kağıdı yapıştırdım. Kurumasını bekledim. Sonra kurudukça ne kadar sertleşmesini istediğsem o kadar heryerini  tutkalladım.


 Bu beklemeler esnasındada hava ile kuruyan seramik hamurlarımdan güller ve ona uygun yapraklar yapmaya çalıştım. (yapraklar kalıp kullanılarak yapıldı) tutkalın kuruması seramik güllerin kuruması bir de benim yorgunluğum derken belki daha çabuk bitecek objeler ancak bugün bitti:)) Daha sonra tabaklarımı, güllerimi, yapraklarımı siyah renge boyadım. İyice kuruttum. Sonra gülleri istediğim gibi silikon tabancasıyla yapıştırdım. Buradaki en zor işlem burası hangini nereye koysam diye düşünürken olmadı değiştir falan baya zaman aldı neyseki yerlerini buldum:))


Yapıştırma işlemi bittikten sonra mat vernikle vernikledim.



      Parmak yaldız çalışmasından sonra kesinlikle vernik sürülmezmiş, bu yüzden vernik işlemi önce yapılacak. Vernikleme işlemide bitip objeler kuruduktan sonra parmağımla yaldızı nerenin parlak görünmesini istiyorsam oraya uyguladım. Kuru ve yumuşak bir fırça yardımıylada bir güzel parlattım. Bence fena olmadı. Ayrıca bu konuda yardım aldığım seramikhobisetlerine 'de çok teşekkür ederim verdiği bilgiler çok faydalı oldu. Son halleri aşağıdaki gibidir. Renkler tercih konusu olup koyu renklerde yaldızın daha güzel durduğunu belirtmek isterim. Sevgiler...





16 yorum:

  1. Ayşegülcüm ben açık, koyu ve daha koyu olarak kafama göre 3 ip seçtim anchordu sanırım, kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  2. Sağol canım bende öyle yaptım ama sanki birbirine benzedi bitireyimde o zaman belki belirginleşir buraya eklerim sanada kolay gelsin teşekürler

    YanıtlaSil
  3. Bunlar nasıl güzel şeyler böyle ... Elinize sağlık .

    YanıtlaSil
  4. bayıldımmm yaaaa bunlar gercekten muhtesemmm...

    YanıtlaSil
  5. vauvvv bayıldım çok güzel bir çalışma :)

    YanıtlaSil
  6. gerçekten harika ellerine emeğine sağlık :)

    daha çok görüşmek üzere :)

    YanıtlaSil
  7. bu kadar guzel bır bloga nasıl uye olmamışım bılmıyorum..ama oldum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim kendi çapımda birşeyler yapmaya çalışıyorum işte hoşgeldiniz:))

      Sil
  8. Ne kadar güzeller eline emeğine sağlık...İzlemeye aldım sevgiler,selamlar..

    YanıtlaSil
  9. Selamlar canım bayıldım ellerine sağlık harika bir çalışma ve harika bir blog seninle ve bloğunla tanıştığıma çok mutlu oldum,sevgiyle kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba teşekkür ederim bende tanıştığıma çok mutlu oldum birkaç kez bloğunuza gelmiştim diye hatırlıyorum. sevgiler:))

      Sil